תיקון אופניים חשמליים – בעיות נפוצות באופניים חשמליים

תיקון אופניים חשמליים – בעיות נפוצות באופניים חשמליים

גרים בצפון ויש לכם אופניים חשמליים? צריכים תיקון אופניים חשמליים בצפון? בחברת טו בייק לא רק משווקים אופניים חשמליים דרך אתר החברה, אלא גם מחזיקים בבית העסק בחיפה מעבדת אופניים מקצועית, עם כל חלק חילוף נדרש ויכולת לתקן כל בעיה. לפניכם סקירה של תקלות ובעיות נפוצות באופניים חשמליים.

 

תיקון והחלפת מנוע לאופניים חשמליים

 הצורך בתיקון אופניים חשמליים יכול לנבוע מבעיה במנוע. חשוב לציין כי קיימים בשוק סוגים שונים של מנועים לאופניים חשמליים, כמו מנועים עם או בלי מברשות, כשלכל סוג מנוע תכונות ובעיות משלו. למשל מנוע עם נברשות הינו מנוע חיצוני הממוקם על השרשרת של האופניים, וככזה הוא יותר חשוף לחבלות, נזקי חשיפה למים או לחות או בעיות עקב נפילה של השרשרת. תקלות בכל סוגי מנועי אופניים חשמליים יכולים להיגרם עקב עומס או משקל יתר, מאמץ קיצוני עקב נסיעות מרובות בעליות, חום גבוה, קורוזיה ועוד. תקלות אלו לא אחת ניתן לתקן, כמו בעיות בבקר המנוע, אלא אם מדובר במנוע שנשרף ואז עולה הצורך בהחלפת מנוע לאופניים חשמליים בחדש.

 

תיקון והחלפת ברקסים לאופניים חשמליים

בעיה נפוצה נוספת באופניים חשמליים הינה במערכת הבלימה שלהן. למשל, אם ידית הגז אינה מגיבה יתכן בהחלט שחיישניי הברקס מנותקים ואינם תקינים. כמו כן יתכן והבעיה במערכת הבלימה רק דורשת לכוון את הברקסים. יתכנו מצבים בהם יעלה הצורך בהחלפת ברקסים באופנים חשמליים עבור כל מנגנון הבלימה או רק עבור חלקים ספציפיים כמו רפידות, ידית או כבל ברקס.

 

בעיה בסוללה של אופניים חשמליים 

תיקון אופניים חשמליים לא אחת נובע מבעיה בסוללה, המהווה מרכיב מהותי באופניים וגם הכי יקר. בין אם זו סוללת ליתיום או עופרת, תקלות בסוללה של אופנים חשמליים יכולות להיגרם עקב כמה סיבות, הכוללות למשל:

  • פריקה או טעינת יתר שאינה מבוקרת ומווסתת באופן מוסדר.
  • חבלה בסוללה עקב נפילה או מכה.
  • טעינה עם מטען לא מתאים שפוגע בסוללה.
  • סוללה שסיימה את מחזור חייה.
  • התקן סוללה לא תקין או שנשבר שיש להחליפו בחדש.

 

ישנם מצבים בהם ניתן לתקן את הסוללה, אולם יש מקרים בהם עדיף להחליפה בחדשה.

 

תיקון גלגל אופניים חשמליים

אם יש בעיה ממנה כל זוג אופניים יכול לסבול, גם חשמליים, הינה פנצ'ר. בעיה זו הדורשת תיקון גלגל אופניים חשמליים יכולה למשל להתבטא בנסיעה שאינה חלקה עם נטייה לצד אחד, מה שמעיד על הצורך בתיקון פנצ'ר באופניים חשמליים. את הפנצ'ר מתקנים בעזרת פנימיות מתאימות לגודלו של הגלגל ועם חומר נגד פנצ'רים. התהליך דורש לפרק חלקים שונים במנגנון האופניים כמו רפידות, רגלית, צמת חשמל ועוד. כמו כן ישנם מצבים בהם קיים צורך בהחלפת גלגל אחורי באופניים חשמליים או גלגל קדמי בגלגלים חדשים, למשל עקב התעקמות של הגלגל.

 

בעיות נפוצות נוספות 

מלבד מה שכבר הוזכר יש עוד תקלות ובעיות נפוצות באופניים חשמליים, הכוללות למשל

בעיות בלוח בקרה דיגיטלי או אנלוגי השולט בפנסים ומציג את מצב הסוללה. כמו כן תקלות באופניים יכולות להיות בגין נפילת שרשרת, בעיה בגיר אופניים חשמליים, או בעיה בידית הגז הדורשת להחליפה בחדשה. בנוסף יכולה להיות בעיה במערכת העזר של הפדלים, חיישן שמקצר, ועוד.

 

תחזוקה נכונה של אופניים חשמליים 

בכדי לשמור על מצב תקין של אופניים חשמליים יש צורך בבדיקות תחזוקה שוטפות הכוללות בין היתר:

  • בדיקה תקופתית- כל כמה חודשים כדאי לבוא אלינו לבצע בדיקה תקופתית של האופניים, עם טיפול הכולל בין היתר חיזוק של חישורים וברגים, שימון שרשרת, כיוון של ברקסים, בדיקת מצב סוללה, בדיקה של לחץ אוויר תקין, וניקוי האופניים.
  • סוללה- במידה ולא עושים שימוש באופניים מומלץ לדאוג להטעינם כפעם בחודש למשך שעה לפחות. כמו כן, למי שיש סוללת עופרת חשוב שלא לרוקנה לגמרי. מצד שני סוללת ליתיום מומלץ מידי פעם לרוקן לגמרי ולהטעינה עד הסוף.
  • לחץ אוויר בגלגלים- חשוב להבין כי לחץ אוויר תקין באופניים חשמליים מונע בזבוז של סוללה. לכן יש לבדוק בתדירות גבוהה ככל שאפשר שיש לאופניים לחץ אוויר תקין.
  • אחסון- אופניים חשמליים כדאי לאחסן במקום יבש וקריר. כמו כן עדיף שלא לאחסן אותם בחוץ במקום בו הם חשופים לשמש, לחות או רטיבות.
  • נעילה- בכדי למנוע גניבה של אופניים חשמליים מומלץ לקנות עבורם מנעול איכותי או לחילופין להתקין בהם מערכת אזעקה.
  • חיבורים- שימו לב שאין באופניים חיבורים רופפים כמו של השרשרת או הסוללה.
  • תשומת לב- שימו לב לתפקוד האופניים, לנורות חיווי שנדלקות או אם האופניים נכבים באופן חד פעמי. שימת לב תאפשר לזהות מראש בעיות וכך להקטין את עלות התיקונים.

 

 לשירותי מעבדת אופניים חשמליים בצפון 

 

לשירותי תיקון אופניים חשמליים בצפון ממעבדה מקצועית, ולקבלת ייעוץ מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם המעבדה של טו בייק בטלפון 04-679-6644.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור