אופני הרים לשטח – אופני כניסה

אופני הרים לשטח – אופני כניסה

כניסה ראשונית לתחום?

אז לפני שנדבר על איך ומה לבחור בתור אופניים ראשונים לקניה, בואו נדבר על מה זה ? מה זה בעצם אופני כניסה? נקדים, כניסה הכוונה כניסה לתחום ולספורט הזה שנקרא רכיבת אופניים או רכיבת שטח.

הספורט המדהים הזה של רכיבה על אופניים מזמן כבר לא רק תחביב, הוא כבר הפך לשיח ציבורי ודרך חיים אצל לא מעט ישראלים בארץ. תעצרו רגע ותחשבו כמה אנשים אתם מכירים או ששמעתם שהם כל סוף שבוע יוצאים לרכיבה עם חברים? זה לא משנה אם זו רכיבת שטח או כביש, הם מתארגנים, קובעים ונפגשים לרכיבה.

נו, כמה אנשים כאלה אתם מכירים?  רוב הרוכבים האלו, התחילו את התחביב והספורט הזה מאופני כניסה.

אז נסכם בקצרה, אופני כניסה הם אופניים ראשוניים המשמשים לרכיבה בסיסית למתחילים. אופניים שיתנו לכם להרגיש מהי רכיבה בשטח וכך כשתתאהבו ברכיבה על אופניים,  תשדרגו לאופניים מקצועיים עוד יותר.

 

אופניים ראשונים

אז אחרי שהבנו מה הכוונה במושג אופני כניסה, בואו נדבר קצת על האופניים עצמם.

אופני כניסה יהיו אופניים העשויים מחומרים טובים (בדרך כלל מאלומיניום), יצויידו במינימום חלקים נדרשים לטובת המטרה הכללית ובמקסימום תועלת לטובת הרכיבה ההתחלתית.

וקצת יותר לעומק, יצרני האופניים בנו לעצמם כמו טמפלטים ל"איך אופני כניסה צריכים להיראות". שלדות אלומיניום סטנדרטיות, ההילוכים בדרך כלל יהיו בתצורה של 3 גלגלי שיניים מקדימה ובין 7 ל 9 גלגלי שיניים מאחור (21/24/27 הילוכים). המעצורים יהיו מכניים או הידראולים, בולם קדמי יורכב בדרך כלל של חברת SR-Suntour וגלגלים עם חישוק כפול.

אלו יהיו המפרטים של האופניים בגדול, והחבילה הזאת ברוב המקרים מצליחה "לקחת" רוכב מתחיל אל עבר שבילי 4*4 ואף שבילי שטח/ סינגלים קלים. לכן האופניים נקראים אופני כניסה, יש בהם את המינימום הנדרש על מנת לעבור בהצלחה בשטח קל – הררי מבלי להתפרק. או מבלי להתפרק יותר מדי אחרי תקופה ממושכת של ההתחלה!

 

מחיר – תועלת

אז תכלס, כמה התענוג עולה לנו? כי זה מעניין לא?!

ראשית, אתן תשובה יבשה, המחיר יכול לנוע בסביבות 1500 פלוס-מינוס ועד ל3500 ש"ח, אם כי בתקציב הזה אנחנו כבר זולגים לאופניים שהם קצת מעבר לאופני כניסה רגילים. ונסביר.

המחיר לאופני כניסה ישתנה בעקבות כמה פרמטרים, מותג, מטרה, מפרט.

מותג – חלק מחברות האופניים בשוק, מחשיבות את האופניים שלהם ליותר טובות מחברות אחרות, לפעמים בצדק, לפעמים שלא בצדק. החברות מראש מעמידות תג מחיר גבוה יותר לאופניים שלהם עם מפרט זהה לעומת חברות אחרות בתעשייה.

מטרה – אם המטרה שלכם מאופני הרכיבה הראשונים שלכם היא רכיבה בטיילת הים או בשבילי אופניים מוסדרים בעיר, מחיר האופניים לרוב יהיה נמוך יותר. לעומת זאת, אם המטרה לרכוש אופני כניסה היא על מנת לצאת לרכב בשטח, בשבילים לבנים (4*4) או אפילו קצת בסינגלים קלים, אז האופניים שיתאימו למטרה שלכם, יעלו יותר.

מפרט – בדרך כלל המפרט ישתנה על פי מטרת האופניים. אם כי, לפעמים מפרט האופניים לשבילים עירוניים יהיה עשיר יותר מאשר אופני שטח ולכן יתכן שהם יהיו יקרים יותר. ככל שנבקש לעצמנו אופניים עם יותר מספר הילוכים או יותר חלקים ממותגים על האופניים שלנו, כך המחיר עשוי לעלות בהתאם.

 

ניתן דוגמא, רוכב שמחפש אופניים לרכיבה שבועית בטיילת ואולי פעם בחודש הוא יחליט לצאת גם קצת לשבילים פתוחים בשדות. האופניים שיתאימו לו יהיו לרוב, אופניים עם גלגלי 29 אינץ', כאלו שיתגלגלו מהר ונעים. ההמלצה לרכוש לצורך המטרה הזאת אופניים עם מעצורי דיסק הידראולים כדי להעצים את כוח העצירה בשטח. במפרט שכזה, לרוב האופנים יורכבו עם בולם קדמי במנגנון קפיץ ועם 24 או 27 הילוכים, לרוב, של חברת שימנו. אופניים כאלו יעלו בין 2000 ל 2500 ש"ח. הפער והטווח במחירים יושפע מהאיבזור הסופי, סוג האוכף שמורכב על האופניים, רמת ואיכות הצמיגים, ואפילו סוג ידיות האחיזה שיש באופניים.

 

כמה טיפים חשובים

    • רוב האנשים שמחפשים לרכוש אופני כניסה / אופניים להתחלה, לא מבינים בזה וזה טבעי, גם אני לא מבין במדיחי כלים, בכלל. הנטייה המיידית היא להתייעץ עם חבר שכבר רוכב כמה שנים וכבר הספיק להחליף כמה זוגות אופניים בחייו. זה נחמד, אבל! ב 90% מהמקרים האלה, החבר הנחמד כבר שכח שגם הוא התחיל מאופני כניסה עם מפרט דומה. לרוב הוא ייעץ לכם להשקיע יותר או יבאס אתכם על המפרטים הבסיסים לעומת אופני הקרבון שמככבות לו בסלון. אם החבר מוכן להשתתף אתכם בהוצאה הכספית על האופניים, מברוק, זה חבר לכל החיים!  אם לא, הבנתם לבד.
    • אם יש לכם תקציב מסויים שאתם רוצים להשקיע על אופניים, אני ממליץ להוסיף לתקציב כ 400 ש"ח עבור ציוד נלווה הכרחי (קסדה, משאבה, פנימית רזרבית, כפפות כו').
    • מידות אופניים משתנות מעט בין היצרנים בתחום. לרוב המידות יהיו S-M-L-XL. כאשר מידה S תתאים לגובה 160, M לגובה 170, L לגובה 180 ומידה XL עד כ 2 מטר גובה. כמובן, כל מידה עם +- 5 ס"מ לפה ולשם.
    • ברכיבות הראשונות שלכם כנראה יכאב לכם לשבת על האוכף. בדרך כלל זה לא כי הוא זול או לא נוח או לא איכותי, אלא פשוט אתם לא רגילים. תוכלו להיעזר במכנסי רכיבה עם ריפוד. עם הזמן תתרגלו.
    • אל תבזבזו את הכסף על דברים שאולי תצטרכו. אחרי שרכשתם את האופניים שלכם, צאו לרכב כמה פעמים ותראו בעצמכם האם אתם רוצים להחליף ידיות אחיזה, או אולי אוכף שונה. אולי חולצה לרכיבה כדי להיכנס לאווירה. שמרו את הכסף וקבלו החלטה נכונה להמשך הדרך.

 

  • טיפ חשוב שיכול לחסוך לכם כסף! כמו שקראתם בתחילת הכתבה, יש פערי מחירים בין המותגים השונים בתחום. תוכלו לחסוך לא מעט כסף ועדיין לקבל תמורה טובה ואפילו אף יותר גבוהה מאשר מותגים אחרים. כן! לשלם פחות ולקבל יותר. 

 

 

מתי הגיע הזמן להמשיך הלאה?

חבר פעם אמר לי שהאופניים הכי טובות שלו, זה האופניים הבאות שלו. אחרי שרכשתם מיומנות על האופניים שלכם, אחרי שכבר נכנסתם לאתגרים חדשים ומעניינים ועברתם אותם בהצלחה, זה הזמן לשדרג. הכלל אומר, כשהאופניים כבר מגבילות את הרוכב – זה הזמן להתקדם.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור