איך לבחור אופני הרים

איך לבחור אופני הרים

רכיבה על אופניים הוא אחד מענפי הספורט המהנים ביותר, המאתגרים ביותר וגם הבריאים והיעילים ביותר, אלא שבכדי להבטיח שאתם ממצים את התועלות של פעילות הרכיבה שלכם, חשוב מאוד שתבחרו היטב את דגם האופניים המתאים לכם באופן אישי ובדיוק בהקשר הזה, בשורות הבאות נסייע לכם להבין איך לבחור אופני הרים ומהם הפרמטרים החשובים שאתם רוצים לבחון ברכישת אופניים חדשים.

 

גודל שלדה

גודל שלדה הוא אחד הפרמטרים החשובים בבחירה איזה אופני הרים לקנות ובהיבט זה חשוב להבין שאופניים הם לא מוצר שמיוצר במידה אחת לכל רוכב. ממש כפי שכל רוכב מגיע במידות שונות, במיוחד גובה, כך גם גודל השלדה צריך להגיע במידה שונות על מנת ליצור התאמה מלאה בין הרוכב לאופניים שלו. בהיבט זה, ישנה טבלה שלמה שמפרטת את מידת השלדה המתאימה ביותר לפי גובה הרוכב ואת הטבלה הזאת תוכלו למצוא בכל חנות אופניים מקצועית. באופן כללי מידות שלדה ינועו לרוב בין 13 ל 21 אינץ', כאשר הקפיצות יהיו ב 2 אינץ'. ברוב חברות אופניים שלדות 13 אינץ' הינם עבור גובה רוכב של כ 145-155 ס"מ. כל שינוי של 2 אינץ' מתאים בהתאמה לגובה נוסף של 10 ס"מ. כך למשל 17 אינץ' יתאים לרוב לגובה 165-175 ס"מ. ניתן להעזר גם בטבלות הקיימות אצל יצרני האופניים השונים.

 

סוג המתלים

אופני הרים יכולים לשמש אתכם לרכיבה יומיומית והם יכולים לשמש אתכם לרכיבה תחרותית ואתגרית. בכל אחד מן המקרים, חשוב לוודא שהאופניים שלכם מתאימים למשימות שאתם צפויים להעמיד בפניהן. בהיבט זה ישנן שלוש קטגוריות מרכזיות של אופני הרים שמהן תצטרכו לבחור את הדגם המתאים לכם:

  • אופני קרוס קאנטרי – בעלי מהלך מתלה של 100 מ"מ ובהם יש לחלק בין אופני כניסה / אופני שימוש יומי, לבין קטגוריה תחרותית המשמשת לרכיבה מקצועית ורכיבת מרתון.
  • אופני שבילים – בעלי מהלך מתלה של 120-130 מ"מ, מתאימים לרכיבת שבילים בעצימות בינונית, למשל כמו שבילי קק"ל, לרוב יתאימו לרוב רוכבי הסגנון החופשי בארץ.
  • אופני אנדורו – בעלי מהלך מתלה של 140-180 מ"מ, מתאימים לרכיבת הרים בעצימות גבוהה, קפיצות וסינגלים קשוחים במיוחד.

נושא המתלים הוא נושא חשוב ומרכזי בתשובה על השאלה איך לבחור אופני הרים ואתם בהחלט רוצים שתהיה התאמה מלאה בין סוג הרכיבה שלכם ובין סוג האופניים, גם מבחינה חווייתית ספורטיבית וגם מבחינה תקציבית.

 

תקציב – אי אפשר להתעלם מזה

בסופו של דבר, פרמטר שמשפיע מאוד על השאלה איזה אופני הרים לקנות הוא פרמטר המחיר ובהיבט זה ניתן להפריד בין אופני זנב קשיח שיהיו בדרך כלל זולים משמעותית מאשר אופני שיכוך מלא. אופני זנב קשיח ברמת הכניסה לתחום יכולים לעלות בטווח של כ-1,500 שקלים ועד ל 2,500 שקלים וכמובן שיש דגמים משופרים שיכולים לעלות אף יותר. אופני זנב קשיח מתקדמים יעלו בד"כ החל מ 6,000 ש"ח והילך. אופני שיכוך מלא (בולם זעזועים קדמי ואחורי), יכולים להגיע לרמות מחיר גבוהות הרבה יותר ובדרך כלל מחירם ינוע החל מ 6,000 ש"ח לדגם סביר וראוי ויכול להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים. זכרו שעוד הרבה לפני שהומצא מנגנון השיכוך המלא, רוכבי הרים נסעו בשטחים קשים ומאתגרים במיוחד על אופניים ללא שיכוך כלל, כך שלפחות בשלבים הראשונים בהחלט אפשר לשקול מבחינה תקציבית אופני זנב קשיח…

 

בחנות האופניים המקצועית טו בייק, תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמי אופני הרים, אופני עיר וכביש, אופניים לילדים, אופניים חשמליים, חלקי חילוף ואביזרים לאופניים. הצוות המקצועי של טו בייק יסייע לכם לבחור את הדגם המתאים לכם ביותר גם מבחינת חוויית רכיבה, גם מבחינת מידות וגם מבחינת תקציב. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום בטלפון 04-6796644.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור