בחירה נכונה של נעלי רכיבת שטח

בחירה נכונה של נעלי רכיבת שטח

אם אתם נוהגים לעלות על האופניים לצאת לרכיבות שטח לא קצרות, בוודאי ידוע לכם שיש עולם ומלואו של ציוד וביגוד שיכול לשפר את הביצועים ולשמר נוחות מרבית לאורך זמן. וכמו בכל ענף ספורט המבוצע על הקרקע, גם כאן ישנה חשיבות רבה לבחירת הנעליים. אמנם נעלי רכיבה לא נועדו לתמוך בגוף כפי שעושות נעלי אצנים, כדורגלנים וכדומה, אך הן משחקות תפקיד משמעותי בכל הקשור לניצול מרבי של אנרגיה בהנעת הפדלים, להחזקה טובה שלהם ולנוחות הרוכב בכלל. בשורות הבאות נבחן כמה היבטים של נעלי אופניים ונבין כיצד לבחור אותן נכון.

 

קודם כל – לקנות נעליים מבית טוב

כמו בתחומים רבים אחרים, גם שוק הנעליים לאופניים מציע מגוון רחב של דגמים ואפשרויות. מה שחשוב להבין הוא שמדובר בקנייה שלא עושים כל יום ולכן שווה להשקיע את מה שצריך בשביל ליהנות מנעלי רכיבה לאופניים איכותיות באמת אשר יתנו מענה הולם. אז אפילו אם הן עולות קצת יותר, שווה להשקיע בנעליים המגיעות מבית טוב של מותג מוכר ואמין בתחום נעלי הספורט, ובוודאי אם מדובר בנעליים עם קליטים. כמו כן, כדאי מאוד לקנות את הנעליים ממי שבאמת מתמחה בנעלי ספורט ובנעליים לאופניים בפרט, שיוכל במידת הצורך להכווין אתכם לקנייה נכונה ובכל מקרה תהיו בטוחים שיש לכם גב מקצועי לקנייה.

 

נעליי ספורט רגילות

רוכבי אופניים רבים "מסתפקים" בנעלי ספורט רגילות ללא קליטים, ובאמת הדבר אינו הכרחי אם אינכם רוכבים מקצוענים. בשוק ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של נעליים כאלו, כאשר יש לתת עדיפות כאמור למותגים מוכרים ומוערכים. בנוסף, כדאי לשים דגש על נעל המחזיקה ממש טוב את הרגל בלי תנועות מיותרות, ואשר יש לה סוליה איכותית הנצמדת בצורה מצוינת אל הפדל. זכרו שכל החלקה בלתי רצויה של הנעל על הפדל גורמת למעשה לבזבוז אנרגיה, וכך ההחלקות מצטברות לבסוף לבזבוז משמעותי שמעייף אתכם ופוגם בביצועים.

 

נעלי רכיבה עם קליטים

יש רוכבי אופניים רבים, בעיקר המקצועיים שבהם והרוכבים על הכביש, המעדיפים את הפדלים עם הקליטים. עבור מי שמחליט לעבור לפדלים האלו, מתאמן ומשיג שליטה בדיווש המעגלי, אין ספק שמדובר ביתרון משמעותי מבחינת ניצול האנרגיה. למי שלא יודע, מדובר בפדלים מיוחדים שאליהן מחוברות נעלי אופניים מיוחדות עם אפשרות לחיבור של קליטים, מה שמאפשר לנצל לא רק את האנרגיה של הנעת הרגל קדימה אלא גם לאחור. ניתן לומר שמדובר בנעליים "למתקדמים" שרוצים ליהנות מניצול מרבי של אנרגיה, אך כמובן שלשם כך גם צריך להחליף את הפדלים לקליטים וחשוב להתאמן על אופן הדיווש ולחוות את הנעילה והניתוק של הקליטים במידת הצורך.

לגבי בחירת נעליים לאופניים עם קליטים, שוב יש להעדיף נעליים יותר קשיחות ככל שאתם רוכבים למרחקים יותר ארוכים. כמו כן, יש לשים לב לאופן שבו מהדקים את הנעל, כאשר הוולקרו נחשב פחות מהודק ומתאים יותר לרכיבות קצרות, ואילו הראצ'ט לרוכבים למרחקים ארוכים יותר. גם כאן חשוב כמובן לבחור במותג אמין ומוכר המתמחה בתחום הספציפי הזה, וחובה לבדוק כי ישנה התאמה אופטימאלית בין סוג הפדל לבין סוג נעלי הרכיבה.

 

בחנות של חברתנו תוכלו למצוא ציוד מגוון לרוכבי אופניים. את המוצרים ניתן להזמין דרך האתר וגם אפשר להתייעץ עם הצוות המקצועי של טו בייק בטלפון 04-679-6644.

 

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור