תיקון פנצ'ר אופניים שלב אחרי שלב

תיקון פנצ'ר אופניים שלב אחרי שלב

בהתאם לחוק מרפי, פנצ'ר באופניים תמיד נוטה לתפוס אותנו במצבים הכי פחות רצויים. זה יכול לקרות במהלך הרכיבה בשטח כשאנו באמצע שדה או חורשה, במהלך נסיעה ברחוב או לפעמים כשהאופניים עומדות ליד הבית. כן, הן פשוט תפסו איזה נעץ או קוץ ברכיבה האחרונה, שחררו אוויר לאט ועכשיו יש לכם בחצר אופניים מפונצ'רות. הבשורות טובות הן שממש לא קשה להתמודד עם הבעיה, בהנחה שיש לכם פנימית מתאימה ואת הציוד הנחוץ. בשורות הבאות נסביר איך מתקנים פנצ'ר באופניים שלב אחר שלב.

 

איך מתחילים?

קודם כל דואגים שיהיה לכם את כל הציוד הדרוש כדי שלא תצטרכו בכל פנצ'ר (מה שקורה לא פעם) לנסוע אל חנות האופניים ולקנות מחדש, ובינתיים להיתקע עם אופניים עצובות שעומדות סתם בחצר. הציוד הבסיסי כולל כמובן את הפנימית שמתאימה לאופניים שלכם, בהנחה שאין לכם אופניים טיובלס, וגם כפות חליצה המשמשות להוצאה של הצמיג – אבל גם אם אין לכן אותן תוכלו להשתמש בזהירות במברג. בנוסף, ברור שצריכה להיות לכם משאבה וערכת תיקונים הכוללת בעיקרון את המדבקות ולעיתים גם נייר שיוף דק.

 

אז איך לתקן פנצ'ר באופניים 

השלב הראשון בתיקון פנצ'ר בגלגל אופניים הוא להפוך את האופניים ולהעמיד אותם בצורה יציבה על הכיסא. במידה ומדובר בפנצ'ר בגלגל הקדמי יהיה עליכם להסיר אותו תחילה כדי לאפשר את הסרת הפנימית בהמשך ובכלל עבודה נוחה, ואם מדובר בגלגל האחורי לעיתים צריך גם לשחרר בלמים ולהעביר את ההילוכים לגלגל הקטן שלהם כדי שניתן יהיה לשחרר את צמיג האופניים מהשרשרת ביתר קלות. כעת משתמשים בכפות החליצה (אם אין לכם אז במברג בזהירות) על מנת לשחרר את שפת הצמיג לכל אורכה, מה שיאפשר את שליפת הפנימית החוצה.

 

איך מחליפים פנימית באופניים ואיך מתקנים אותה

לפעמים תוכלו לפתור את הבעיה על ידי תיקון פנצ'ר באופניים ולעיתים לא תהיה ברירה אלא להחליף את הפנימית. מבחינת התיקון, ייתכן שתוכלו להבחין מייד היכן נמצא החור וכדאי גם להעביר את היד בתוך הצמיג כדי לבדוק אם אין בו במקרה איזה קוץ, אבן קטנה או גורם אחר לפנצ'ר. מצד שני, ייתכן שלא תראו מייד את החור ובמקרה הזה השתמשו במשאבה כדי לנפח את הפנימית. לפעמים תשמעו בעקבות הניפוח קול תסיסת אוויר שמעיד על המיקום וכאשר תעבירו את האצבע תרגישו באוויר זורם החוצה. יחד עם זאת, לפעמים החורים כה קטנים עד שאין מנוס מלהשתמש בדלי עם מים ולראות מהיכן יוצאות בועיות האוויר.

במידה ומדובר בחור גדול ייתכן שתצטרכו בכל מקרה להסיר את הפנימית ולהחליף בחדשה. אבל אם אתם רוצים לשמור על הישנה היעזרו בערכת התיקון. מה שצריך לעשות הוא לרוקן את הפנימית מאוויר, לסמן את החור כדי שלא תפספסו אותו, להקפיד שהאזור יבש אם השתמשתם בדלי עם מים, ולהדביק את מדבקת התיקון כשהמהדרין גם מורחים דבק על קצותיה כדי להבטיח סגירה הרמטית.

לאחר כמה דקות של המתנה לייבוש, נפחו שוב את הפנימית ובצעו בדיקה. אם החור אטום יש להשיב את הפנימית אל תוך הגלגל, תחילה את השסתום אל תוך החור ולאחר מכן את כל הפנימית בהדרגה. כעת יש להחזיר את הצמיג למקומו כשהוא עוטף את הפנימית בלי שוליים בולטים החוצה, מה שלרוב מתאפשר ביד ובלי כפות חליצה או מברגים. ולבסוף משיבים את הגלגל למקומו אם הסרתם אותו, ומנפחים.

 

למנוע את הבעיה מראש עם חומר לתיקון פנצ'ר באופניים

אם אתם נוהגים לצאת לרכיבות ארוכות בשטח, או בכלל אם אין לכם רצון וכוח להתעסק עם פנצ'רים, יש מוצר שכדאי שתכירו. מדובר בחומר ייעודי למניעה ולתיקון של פנצ'רים באופניים שחוסך דאגות והתעסקות. השימוש בו מאוד פשוט: רק מזריקים אותו עם הפייה הייעודית אל תוך הפנימית (או הצמיג בטיובלס) ומכאן והלאה עם תנועת האופניים הוא נדבק מבפנים ומעניק הגנה חזקה מפנצ'רים למיניהם. כך, במידה וחץ כלשהו גורם לחור החומר נדחס אל תוך החור מיידית על ידי לחץ האוויר שבפנים ולמעשה אוטם את הפנצ'ר מיידית.

 

באתר של חברתנו תוכלו למצוא ציוד מגוון לרוכבי אופניים. את המוצרים ניתן להזמין דרך האתר וגם אפשר להתייעץ עם הצוות המקצועי של טו בייק בטלפון 04-679-6644.

 

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור