אופני עיר קלות

אופני עיר קלות

כדי ליהנות ממה שיודעים האופניים להציע לנו, לא צריך להפוך לחובבי טיולי אופניים ואקסטרים בשטח. בראש ובראשונה, משמשים אותנו האופניים ככלי תחבורה ובישראל ישנם לא מעט ישובים וערים בהם יכולים אופניים לשמש ככלי התחבורה המרכזי שלנו. יחד עם זאת, כאשר אתם בוחרים אופני עיר קלות, אתם צריכים לעשות את הבחירה הנכונה על מנת להבטיח נסיעה כמה שיותר קלה ונוחה ואולי גם לבחון דגמים מתקפלים שיכולים להתאים יותר לאחסון בדירות עירוניות קטנות טיפוסיות.

 

דגמי אופני עיר קלות – מה חשוב שיהיה בהם?

ישנם כמה פרמטרים חשובים שכדאי להקפיד עליהם כאשר בוחרים אופני עיר. הראשון שבהם הוא עובי הצמיגים. בניגוד לאופני הרים הזקוקים לאחיזת קרקע מוגברת ובהם יש קוביות בצמיגים, בנסיעה עירונית יומיומית המטרה שלנו היא להקטין עד כמה שניתן את החיכוך בין הצמיג לדרך, ובכך להקל על הנסיעה. המטרה להגיע לשילוב מקסימלי של אחיזה באספלט אל מול רוחב הצמיג. על כן, אופני עיר קלות יהיו בעלי חישוקים גדולים יחסית (בד"כ 700C) וצמיגים דקים יחסית (32-38 מ"מ). כאן המקום להזכיר שבמידה ורוצים יותר רכות ברכיבה מומלץ לרכב על צמיגים רחבים יותר. הדבר השני שכדאי לשים לב אליו כאשר רוכשים אופני עיר הוא מערכת ההילוכים באופניים. מומלץ להצטייד בסט מניע (קראנק/גלגלי שיניים קדמיים) בתצורה גדולה יותר. יש כאלו לחברת Shimano ולמעשה יש בהם יותר שיניים מאשר במערכות הילוכים לשטח, ובכך הם מקילים על הגברת המהירות בתנאי העיר. כמובן לבחור סט גלגלי שיניים אחורי עם גלגל שיניים מוגדל מאחור על מנת להקל על הרכיבה בעליות. לבסוף, אתם רוצים שהאופניים שלכם יהיו קלים עד כמה שניתן ואת זה תוכלו להשיג בעיקר באמצעות שלדות אלומיניום ושאר חלקי אלומיניום שיורכבו על אופני העיר. אופני ברזל יכולים להיות כבדים בלא מעט קילוגרמים ביחס לאופני אלומיניום, מה שיקשה עליכם גם לשאת את האופניים על ידיכם וגם יכביד על הנסיעה במישור ובעלייה.

 

כמה עולות אופני עיר קלות?

בחיפוש פשוט תוכלו למצוא אינספור דגמים של אופני עיר קלות, החל מדגמים שעלותם מסתכמת במאות שקלים בלבד ועד דגמים בעלות של אלפי שקלים. ככלל, אם אתם רוצים אופניים טובים, עם מערכת הילוכים איכותית וגוף אלומיניום איכותי, תכינו את עצמכם להוצאה של כ-1,500 שקלים. במחיר זה תוכלו לרכוש גם אופני עיר ייעודיות לנשים, שמגיעות בדרך כלל בעיצוב רטרו עם מוט מרכזי אלכסוני, סלסלה מקדימה, כידון רחב ומעוגל וכמובן כל יתר האלמנטים החשובים כמו צמיגים מתאימים, שלדת אלומיניום ובלמים איכותיים. אם המחיר קופץ לאזור ה-2,000 שקלים זה עדיין בטווח הסביר עבור אופני עיר קלות ומן הסתם, דגמים ברמת מחיר זו מגיעים עם תוספות כמו בלמים חזקים יותר, מערכות הילוכים פנימיות ושאר חלקי שליטה קלים ואיכותיים יותר.

בחנות האופניים של טו בייק תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמי אופני עיר לגברים ולנשים, אופניים בעלות גוף ברזל או אלומיניום, שלל מערכות הילוכים ובלמים וכן דגמים מתקפלים שיהפכו את חוות הנשיאה של האופניים הביתה, למשרד או כאשר אתם עולים לרכבת, למשימה קלה ונוחה מאוד. לפרטים נוספים ובכל שאלה הקשורה לעולם האופניים, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 04-6796644.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור