אופניים או קורקינט חשמלי? מה עדיף?

אופניים או קורקינט חשמלי? מה עדיף?

החיים בסביבה עירונית כרוכים בהתמודדות יומיומית עם עומסי תנועה ופקקים. עקב כך, ובשל הרצון להפחית רמות זיהום האוויר בערים, רבים פונים לאלטרנטיבות הכוללות אופנועים, קטנועים, אופניים ובימינו גם אופניים או קורקינט חשמלי שהפכו למאוד מבוקשים. מכאן עולה גם השאלה המתבקשת – מה כדאי לקנות אופניים חשמליים או קורקינט?

 

 עלייתם של האופניים והקורקינטים החשמליים

קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לאמצעי תחבורה מבוקש ופופולארי. הביקוש לכלים אלו נובע ממגוון סיבות. קודם כל, הם מספקים אמצעי זמין ולא יקר להתניידות במרחב העירוני, שעוקף פקקים ולא מתקשה למצוא מקום חנייה גם ללא עלות. כמו כן הם מקטינים את כמות הרכבים בעיר וכך מפחיתים עומסי תנועה וזיהום אוויר. יחד עם זאת מדובר בשני כלי תחבורה שונים, ולכן רבים תוהים מה עדיף קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים. התשובה שלאלה זו דורשת לבחון כל אחד מכלי תחבורה אלו ולהשוות את התכונות שלהם, וכך לדעת איזה כלי תחבורה יותר יעיל, נוח ובטוח.

 

כמה מהר אפשר לנסוע

אחת השאלות הראשונות שעולות בעת הבחירה בין קורקינט חשמלי vs אופניים חשמליות

היא בכל הקשור למהירות נסיעה שלהם. בתור התחלה יש לזכור כי מהירות נסיעה לאופניים או קורקינט מוגבלת בחוק לעשרים וחמישה קמ"ש בלבד. לכן השאלה הנכונה היא לא לאיזה מהירות מקסימלית כלי תחבורה אלו מגיעים אלא כמה מהר ובקלות הם מגיעים למהירות המותרת בחוק. אז במקרה הזה האופניים החשמליים מנצחים בגדול, כי רובם מסוגלים להגיע למהירות המותרות בחוק בקלות. מצד שני רבים מהקורקינטים החשמליים יתקשו להגיע למהירות זו, לבטח שלא בקלות וזריזות.

בנוסף, מהירות הנסיעה מעלה את נושא הבטיחות ואת השאלה מה יותר מסוכן אופניים או קורקינט? על פניו, האופניים החשמליים אמורים להיות יותר מסוכנים מכיוון שהם מגיעים למהירות יותר גבוהה, אולם בפועל אין זה כך. בפועל אופניים בנויים כך שהם מתאימים לרכיבה מהירה,  ויש להם את העמידות, היציבות והבטיחות הנדרשות לשם כך. מקורה העמידות טמון במבנה, בכובד ובמשקל, ובגלגלים גדולים ועבים.

מצד שני, קורקינטים חשמליים אינם כלי בטוח למהירויות של עשרים וחמישה קמ"ש, בהיותם כלי קטן עם גלגלים קטנים שכל פיתול או מהמורה בכביש יכול לערער את יציבות אחיזתם ולהסתיים בתאונה שעלולה להיות גם קשה.

 

כמה רחוק אפשר להגיע

עוד שאלה בסיסית שעולה בעת השוואה בין אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, היא כמה רחוק ניתן לנסוע עימם. מרחק הנסיעה תלוי באופן ישיר ביכולות הטעינה של הסוללות שלהם, ששוב נוטות לכיוון האופניים. במרבית הקורקינטים בארץ תמצאו סוללות של שמונה עד עשרה אמפר ושל עד שלושים ושישה וולט, היכולות להגיע למרחק הנע בין חמישה עשר לעשרים ק"מ בהתאם למהירות בה נוסעים.

מאידך, לאופניים חשמליים יש סוללות נטענות הרבה יותר גדולות, של שניים עשר עד חמישה עשר אמפר, ועם ארבעים ושמונה וולט, מה שמאפשר להם להגיע למרחקים ארוכים של מעל שלושים וחמישה ק"מ.

 

כמה קל וכמה קומפקטי

נושא נוסף המבדיל בין קורקינטים לאופניים חשמליים הינו כל הקשור למשקל וקומפקטיות. בנושא זה הקורקינטים לוקחים ובגדול, עם משקל ממוצע של שניים עשר קילו לעומת משקל ממוצע של עשרים וחמישה קילו לאופניים. כמו כן ניתן למצוא קורקינט וגם אופניים חשמליים מתקפלים, אולם בגין המשקל הקל של הקורקינט יותר פשוט לאחוז ולשאת אותו ממקום למקום, לרבות הכנסה למעליות או אוטובוסים.

 

מנגד, המשקל הגבוה של האופניים החשמליים הא מה שהופך אותם ליותר יציבים, אמינים ובטוחים על הכביש. בנוסף, בימינו ניתן לקחת גם אופנים חשמליים בתחבורה ציבורית – ברכבות ואוטובוסים.

 

פרמטרים נוספים להשוואה

מלבד מה שכבר הוזכר ישנם עוד כמה פרמטרים להשוואה בין קורקינט לאופניים חשמליים, הכוללים:

  • נשיאת ציוד- בהיותם כלי תחבורה קטן אי אפשר לשאת על קורקינטים הרבה יותר מתיק גב לא גדול, בעוד שבאופניים חשמליים יכול להיות תא מטען אחורי, ותיק שניתן לשים על הכידון.
  • נוסעים- קורקינט הוא כלי תחבורה יחיד, בעוד שניתן להרכיב נוסעים נוספים על אופניים חשמליים לרבות ילדים על כיסא בטיחות ייעודי.
  • כושר- בייחוד עבור נסיעות ארוכות אופנים חשמליים יכולים לספק מענה מעולה לכושר, המשלב הפעלה של פדלים מכאניים.
  • נוחות- מבחינת נוחות, יותר נוח ובייחוד בנסיעות ארוכות לשבת על אופניים מאשר לעמוד על קורקינט.

 

כמה זה עולה לנו 

כמו בתחומים אחרים, גם לנושא העלות יש משקל משמעותי בבחירת כלי תחבורה, כאשר מחירם של כלים אלו משתנה בהתאם לאיכותם. כך, מחיר של אופניים חשמליים מתחיל באלף חמש מאות ש"ח לדגמים פשוטים ועולה לאלפיים חמש מאות עד ששת אלפים ₪ ויותר לדגמים מתקדמים. זאת בעוד שמחירם של קורקינטים חשמליים הרבה יותר נמוך ומתחיל בכמה מאות שקלים, אך הוא יכול לעלות לסכומים דומים לאלו של אופניים חשמליים עם מחיר של שמונת אלפים ואף עשרת אלפים ₪. יש לציין כי מי שרוצה לחסוך במחירי אופניים חשמליים יכול לחפש גם פריטים למכירה ביד שנייה.

 

בשורה התחתונה

נכון שקורקינט יותר זול, קל משקל וקומפקטי, אבל כשזה מגיע לבטיחות, נוחות ואיכות נסיעה אופניים לוקחים בגדול. זהו כלי תחבורה שיכול להגיע למרחקים אורכים, שנוח לרכב עליו בישיבה ללא צורך לעמוד, והוא הרבה יותר אמין, יציב ובטוח מאשר קורקינט חשמלי.

 

כתובת מומלצת לקניית אופנים חשמליים 

אחרי שענינו על השאלה מה עדיף קורקינט או אופניים חשמליים ואחרי הבנו שבמרבית המקרים עדיף לקנות אופניים , עולה השאלה המתבקשת היכן כדאי לקנות אותם. חנות טו בייק הממוקמת בחיפה, מספקת מענה לצורכי רוכבים בכל רמה, חובבנים ומקצועיים, לרבות מענה איכותי לקניית אופנים חשמליים עם מבחר איכותי ומגוון של כלים עמידים ובטוחים. בנוסף, לחנות יש מעבדה מקצועית ומתקדמת המתקנת אופניים חשמליים מכל סוג.

 

להזמנת אופניים חשמליים איכותיים ישירות דרך האתר של טו בייק לחצו כאן

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור