רכיבה על אופניים – יתרונות, איך מתחילים ואיזה ציוד צריך?

רכיבה על אופניים – יתרונות, איך מתחילים ואיזה ציוד צריך?

יכול להיות שאתם זוכרים את אותם הימים, לפני עשרות שנים, כאשר אבא או אמא ליוו אתכם בדיוושים הראשונים אל האופניים. היום אתם ההורים והגיע תורכם ללכת לצד הילד ולתמוך בו. אז הנה מענה לכמה שאלות בסיסיות בנושא.

 

איך מלמדים ילד לרכב על אופניים

לימוד רכיבה על אופניים יכול להיות הזדמנות מצוינת לחיזוק הקשר עם ילדיכם. אכן, לימוד רכיבה הוא חוויה של פעם בחיים – אחרי שגומרים עם הלימוד הגוף כבר זוכר מעצמו, וגם הזיכרון של אבא או אמא המלווים את הנסיעות הראשונות עוד נשאר לאורך השנים. לא צריך כאן איזה ידע מעמיק אבל כן צריך לפנות את הזמן, לגייס סבלנות, להתמיד ולתמוך. ראשית, בחרו מקום יחסית שקט ופתוח עם מרחב המאפשר התנסות רגועה ובטוחה. בשיטה הבסיסית של לימוד אופניים ללא גלגלי עזר אתם ההורים פשוט מחזיקים בתחילה את הילד מאחור ותומכים בו בעודו מייצב את שיווי המשקל, ולומד בהדרגה את הקשר שבין הפידול, הכידון והכיוונים, שימוש במעצורים ומהירות.

נכון, זה דורש קצת מאמץ מצדכם וייקח זמן. לא כולם תופסים מייד איך לרכב על אופניים. אבל אחרי זמן מה כבר תראו ילד רוכב על אופניים עם חיוך ענק על הפנים. מצד שני, אם אתם רוצים לחסוך בזמן ובמאמץ גופני, ורוצים להתקדם יותר בהדרגה, לכו על גלגלי העזר. אכן, ברוב המקרים ילדים מתחילים עם גלגלי עזר שנותנות תמיכה משמעותית ומונעות לא מעט נפילות ודאגות, ועימן הילד לומד בהדרגה את מרכיבי השליטה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי גם עם גלגלי עזר עדיין יכולות להיות נפילות, ומעבר לכך – ייתכן שבעתיד כשתורידו את הגלגלים עדיין תצטרכו לקיים כמה שיעורי רכיבה על אופניים לילדים כדי לוודא את המיומנות והשליטה.

 

יתרונות רכיבה על אופניים לילדים

עבור המבוגרים, כאשר חושבים על רכיבה על אופניים שריפת קלוריות עולה מייד לראש. עבור מרבית המבוגרים הרכיבה כבר אינה בגדר חוויה מלבבת המגדילה את העצמאות אלא פעילות ספורטיבית לכל דבר. המצב די שונה אצל ילדים אבל אין ספק שגם עבורם רכיבת אופניים היא פעילות גופנית מבורכת, על אחת כמה וכמה בעידן המחשבים והסמארטפונים. בין היתר, נסיעה על אופניים תורמת לחיזוק ובניית השרירים, לשיפור תפקוד הלב ריאה ולשמירה על משקל תקין.

בנוסף, ספורט אופניים כמו פעילויות רבות אחרות תורם לתחושת הרווחה הכללית על בסיס העיקרון של "נפש בריאה בגוף בריא". השיפור במצב הרוח גם הולך יד ביד עם תחושת המסוגלות של הילד, אשר מקבל מיומנות בכלי חשוב מאוד ובסיסי לחיים. אכן, האופניים מזמנות חוויות רבות של הצלחה עם פידבקים מההורים ומהסביבה, דבר התורם לחיזוק הביטחון העצמי. הן גם מרחיבות את המקומות שאליהם יכול להגיע הילד בכוחות עצמו, את תחושת העצמאות והמסוגלות, וכמובן משפרות על הדרך את המוטוריקה ואת הקשר בין העין, היד, הרגל ומערכות גופניות נוספות.

 

ציוד לרכיבת אופניים – מה צריך

בדיוק כמו רוכבים בוגרים כך גם ילדים נזקקים לציוד עבור רכיבת אופניים נוחה ובטוחה. קודם כל, יש לקנות כמובן אופניים מתאימות לגובהו של הילד, שבהן ניתן לכוון את הכיסא כך שבנקודת השפל של הפדל, רגל הילד תוכל להתיישר מבלי להינעל. כמו כן, יש לבחור אופניים שבהן המרחק מהכידון מאפשר להטות את הגוף במתינות קדימה, בלי להישכב קדימה ולא ישיבה לגמרי זקופה. אלו צריכות להיות אופניים שעליהן הילד מרגיש בנוח, וכדאי גם לחשוב על העתיד ולקנות אופניים שיוכלו לשרת אותו לכמה שנים. מלבד זאת, הציוד הבסיסי לרכיבה על אופניים כולל כמובן את הקסדה ובהתאם לצורך גם פעמון, צפצפה, פנס ואמצעי תאורה, משאבה ופנימיות להחלפה, ואם יש מקום – גם מתקן לבקבוק מים שיהיה בהישג יד.

 

באתר של חברתנו תוכלו למצוא לא מעט דגמי אופניים וציוד נלווה המיועדים לילדים. תוכלו להזמין את המוצרים דרך האתר וגם להתייעץ עם הצוות המקצועי של טו בייק בטלפון 04-679-6644.

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור