איך לבחור קסדה לאופניים

איך לבחור קסדה לאופניים

רכיבה על אופניים הוא ספורט מהנה מאוד אבל כזה שגם נושא עמו סיכון לא קטן. סיכון זה יכול להגיע מכיוונים שונים, בין מנפילות קשות ברכיבת הרים ובין מהתנגשויות ונפילות בנסיעה עירונית. מן הסתם, הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם סיכונים אלו היא באמצעות אמצעי בטיחות שאנו יכולים ללבוש על הברכיים, המרפקים וכמובן הראש. מצד שני, אנחנו לא רוצים להרוס את חוויית הרכיבה החופשית והקלילה ועל כן, אין כל חובה להשתמש בכל אמצעי הבטיחות הקיימים, אבל אם אתם שואלים האם חובה לחבוש קסדה לאופניים, אז התשובה היא בהחלט כן,זה מציל חיים וגם זה על פי חוק, ובשורות הבאות נספר לכם איך לבחור קסדה לאופניים.

 

בטיחות

אז נכון, יש חוק שמחייב חבישת קסדה במהלך רכיבה על אופניים. אבל מעבר לכך אפשר לומר היום באופן נחרץ שקסדה על הראש מצילה חיי אדם. קסדה על הראש מצילה מפני פגעי ראש שאין להם תקנה חס ושלום. בדיוק כמו לשים חגורת בטיחות ברכב, כך גם היחס צריך להיות לגבי חבישת קסדה בזמן רכיבה על אופניים.

ישנם מגוון קסדות שונות וכל קסדה תתאים בצורה שונה עבור הרוכב ועבור סגנון הרכיבה שלו. ישנן קסדות יצוקות או מודבקות, ישנן קסדות בעלי הידוק היקף ראש אחורי בלבד או הידוק 360 מעלות סביב הראש.

 

סוגים שונים של קסדות לאופניים

ככלל, ישנם ארבעה סוגים שונים של קסדות, הנבדלים זה מזה בתצורה שלהם, במידת הכיסוי שהן מספקות, בחומרים מהם הן עשויות וכמובן במחיר שלהן:

  • קסדת קרוס קאנטרי – קסדת האופניים הקלילה ביותר, מונחת על הראש מעל גובה האוזניים ומיועדת לספק הגנה בעיקר לגולגולת. מתאימה לנסיעות עירוניות, רכיבה יומיומית ולרוכבי XC.
  • קסדת אול מאונטיין – קסדה עם כיסוי נרחב יותר, בעיקר באזור הצוואר והאוזניים ומיוצרת מחומרים מאסיביים יותר. לרוב תשקול בין 250 ל 450 גרם.
  • קסדת אנדורו – קסדות עם כיסוי נרחב עוד יותר, לרבות כיסוי חלקי של אזור הפנים. משקלן ינועה בין 300 ל 550 גרם
  • קסדות דאון היל (פולפייס) – הקסדות הבטוחות והמאסיביות ביותר, דומות לקסדות אופנועים ומספקות כיסוי מלא של כל אזור הצוואר, הגולגולת, הרקות וחלק הפנים העליון. משקלן גבוה ויכול להגיע סביב 1000 גרם.

ההמלצה היא להבין ראשית מה סגנון הרכיבה של הרוכב ולפי זה להיסגר על קטגוריה מבחינת קסדות. המלצה חמה – למדוד את הקסדה על הראש. קסדה שלא תהיה נוחה על הראש של הרוכב, לא יהיה נעים ללבוש אותו וזה גם כנראה מה שיקרה. כדאי מאוד להגיע לחנות האופניים ולמדוד את הקסדה הרצויה על מנת להבטיח קסדה מתאימה שיושבת על ראשכם בדיוק כמו שצריך.

 

מיגון רצועות

מרכיב חשוב בכל קסדת אופניים הוא מרכיב הרצועות ובהיבט זה אתם רוצים לוודא שאתם רוכשים קסדה עם מערך רצועות עבות וחזקות אך נעימות ולא מציקות בעור בזמן הרכיבה. ממש כמו שהתשובה על השאלה האם חובה לחבוש קסדה לאופניים היא כן, כך גם התשובה לשאלה האם חובה לסגור את הרצועות ולהדק את הקסדה לראש. לעולם אל תצאו לרכיבה ללא קסדה, ולעולם אל תחבשו קסדה מבלי להדק אותה לראש ולסגור את הרצועות היטב.

 

בחנות האופניים טו בייק תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמי אופניים, אביזרים לרוכב המקצועי והמתחיל וכמובן שלל דגמים של קסדות לאופניים באיכות גבוהה, סוגרים איכותיים, רצועות עבות וגוף קסדה המיוצר מחומרים מתקדמים וקלים. את הדגמים השונים של הקסדות תוכלו למצוא באתר החנות ואם אתם רוצים לקבל פרטים נוספים על השאלה איך לבחור קסדה לאופניים, נשמח לענות לכם בטלפון 04-6796644.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור